maandag 28 december 2015

Kerst!


Ja, ik weet het: de kerstdagen liggen al weer achter ons. Ik heb hard gewerkt aan dit ster-kerstkleed, maar eerst had ik tekort aan haakkatoen en vervolgens was ik mijn haaknald kwijt. En dus was het kerstkleed aan het eind van de kerstdagen pas klaar. Toch mag hij nog een poosje bij ons op tafel pronken. Ik vind het zo'n mooi patroon! Ik zag het vorig jaar al in een tijdschrift over filethaken en dit jaar kwam het er van om het ook echt te haken. Ik haakte met (iets meer dan één bol) Durable katoen en haaknaald nr 2.



Dit ideetje om kerstballen te versieren zag ik op Facebook. Ook na de kerstdagen klaar, maar dan hang ik ze volgend jaar wel weer op.


Bij het kerstfeest hoort ook een nieuwe jurk. Ik naaide een jurkje voor mijn dochter, naar een patroon uit de Knippie van oktober 2010.


1 opmerking:

  1. Gelukkig is het volgend jaar weer kerst :-D
    Je hebt echt een prachtige ster gemaakt! Staat heel mooi ook met het kerststukje er op! De kerstballen vind ik ook mooi, een beetje nostalgisch ziet het er uit.
    Het jurkje zit perfect en staat echt lief! Je hebt aardig wat om handen gehad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen