woensdag 20 juni 2012

Telefoonhoesje - swap

Ik heb meegedaan met de telefoonhoesje-swap van de Nederlandse Swappers.
Mijn eerste echte swap, maar erg leuk om te doen!
Mijn swapmaatje had als voorkeurskleuren zwart en wit opgegeven. Hier het resultaat:


 Ik heb het hoesje gebreid, met een kabel middenop. De achterkant is wit. Het klepje sluit met een gehaakt lusje en een kraal. Ik heb er ook een bijpassende sleutelhanger bij gemaakt.

Het patroon voor het hoesje:
* 1e en 3e toer: 4 averecht, 6 recht, 4 averecht.
* 2e, 4e en 6e toer: 4 recht, 6 averecht, 4 recht.
* 5e toer: 4 averecht, 3st op de kabelnaald achter het werk, 3 st recht breien, dan de 3 steken van de kabelnaald, 4 averecht.
De 6 toeren net zo lang herhalen tot de gewenste lengte is bereikt. Hoesje dubbelvouwen en aan elkaar naaien met bijv de festonsteek.

Mijn swapmaatje heeft een mooi rood en wit hoesje gemaakt, ook met bijpassende sleutelhanger:





Wietze bedankt!

5 opmerkingen:

  1. Zo knap gemaakt met een kabel. Leuk die bijpassende sleutelhanger.
    Groetjes mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt zeg! Mooi ook met dat zwart en wit.

    Erg leuk om je blog te bekijken. Het schildpadje en het tasje met hoekje om op te vouwen! Geweldig!

    groetjes Marlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig dat jullie allebei een sleutelhanger erbij hebben gemaakt en wat een mooie resultaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou van de kleur zwart! Heb je erg leuk gemaakt zeg. Is dit een standaard patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het telefoonhoesje is op zich zelf bedacht zo, maar de kabel is een bestaand patroon.

      Verwijderen