vrijdag 15 augustus 2014

Nog een snoeppotje



Het is maar goed dat ik de inhoud van al die snoeppotjes niet allemaal zelf hoef op te eten. Maar het is zo'n leuk kadootje om te maken en te geven. En dus is ook dit keer het kadootje dat ik nodig had een snoeppotje geworden. (de vulling komt doe ik er pas in als ik hem ga weggeven over een paar weken, vandaar dat het potje nog leeg is)

De grote bloem vond ik op de weblog van Busy Bessy.
Ik haakte de bloem als volgt: toer 1 t/m 4 met lichtroze.
Toer 5, 6 en 7 met donkerroze.

Toer 8 en 9 met groen. In toer 9 deed ik in elke lossenboog: 1 v - 1 hst - 2 st - 1 dst - 1 driedubbelstokje - 1 dst - 2 st - 1 hst - 1 v, zodat er een iets puntiger blaadje ontstaat.

Het dekseltje op het jampotje maakte ik zo:
toer 1: 8 vasten in een magische ring
toer 2: 2 stokjes op elke vaste
toer 3: *1 st, 2 st* rondom
toer 4: *1 st, 1 st, 2 st* rondom
toer 5: *1 st, 1 st, 1 st, 2 st* rondom
Toer 6: op elk stokje 1 stokje
Toer 7: op elke stokje 1 half stokje
Toer 8: *1 losse, 1 steek overslaan, 1 vaste* rondom. (Zo ontstaan de gaatjes om een lintje doorheen te rijgen)
Toer 9: *1 half stokje, 2 halve stokjes in de losse van de vorige toer* rondom
Toer 10: *1 steek overslaan, 4 stokjes, 1 steek overslaan, 1 halve vaste* rondom

Het lintje heb ik gemaakt van een ketting van lossen.




www.facebook.com/weblogJolanda


26 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n potje als cadeautje! Ik had de bloem niet herkend hoor als je het niet had vermeldt.. Mooie kleuren heb je gebruikt!

    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er een apart potje van gemaakt zo met die bloem erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan zeg, leuk om zoiets cadeau te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie roos, wat een mooi cadeautje!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh, leuk ideetje! Wil ik ook x maken:).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe groot is bij jou de roos? Ik vind hem bij mij zo groot worden..ik haak met catona op naald 2,5.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe groot is bij jou de roos? Ik vind hem bij mij zo groot worden..ik haak met catona op naald 2,5.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het potje weggegeven, dus ik kan het niet nameten voor je. Maar met een haaknaald 2,5 zou het goed moeten komen.

      Verwijderen
  8. Dag Jolanda, Bedankt voor dit leuke patroontje!het was heel leuk om te maken. Vriendelijke groet, Hella

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sluit je elke toer met een hv, of haak je door?
    Mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die zo leuk en moet aan de slag om een kado te haken dat ik deze maak

    BeantwoordenVerwijderen