maandag 25 augustus 2014

Haakwerkjes


In de afgelopen weken heb ik verschillende haakwerkjes (af)gemaakt. Toen het nog kon, heerlijk op de bank buiten en nu heerlijk op de bank binnen.

















Het garen voor deze omslagdoek kocht ik een tijd geleden bij de Breigarengigant in Hardenberg. Wat een heerlijke winkel om je te verlekkeren aan al het moois!
Het patroon kreeg ik bij het garen, het komt uit een Ariadne uit 1980. Ruim 30 jaar oud dus, maar nog steeds mooi.


Dit katje vond ik bij Bettys Creations. Een Duitstalig patroon, maar volgens mij heb ik ook eens een Engelse vertaling ervan gezien op Pinterest.


Mijn collega leende mij het boek 'kleurrijke cadeautjes haken'. Als bedankje maakte ik voor haar een sleutelhanger van een hartje en een bolletje uit dat boekje.

En deze kleurige vrolijke uiltjes komen ook uit dat boekje. Ze haken heerlijk weg, dus ik had er zomaar 4 gemaakt en besloot om er een hanger voor de babykamer van te maken.





De 'takken' waar de uiltjes aanhangen heb ik gemaakt door ijzerdraad te omwikkelen met een lapje badstof en daar omheen te haken.

De blaadjesslinger maak je als volgt:
Haak een ketting van lossen. Haak in de eerste losse vanaf de haaknaald een vaste, daarna een half stokje, stokje, dubbel stokje, stokje, half stokje, vaste. Keren en aan de andere kant tegenover de steken van net: halve vaste, half stokje, stokje, dubbelstokje, stokje, half stokje, vaste. Zo heb je een blaadje gevormd. Vervolgens verder met de ketting van lossen en nog een aantal blaadje maken.






23 opmerkingen:

  1. Wauw! Heel mooi geworden allemaal. De blaadjes bij de uiltjes staat ook erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil je wel vaker een boekje lenen. Super mooie sleutelhanger hoor! Wat een orginele uilenhanger heb je gemaakt. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat een leuke haakprojecten heb je gemaakt. Het wordt nu zeker spannend, bijna september (-: Gaat het goed met jou en de baby (en natuurlijk de aanstaande grote broers en papa)?

    Is Mariëtte jouw collega? Leuk, dan woon je vast niet zo ver bij mij vandaan (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS: het katje heb ik ook al diverse malen gehaakt. Heb je gezien hoe Betty haar haakwerk soms cadeau geeft? Ze maakt zulke leuke dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De omslagdoek is schitterend. Je kunt hem gelijk in gebruik nemen om op te warmen.
    Ook de kleine cadeautjes zijn leuk. Heerlijk zulke kleine werkjes. Je hebt zo snel resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen