zaterdag 9 maart 2013

Haas en pen

Gisteren was ik veel later dan afgesproken bij onze gastouder om onze kinderen op te halen. Oepsie. Ze vond het helemaal niet erg, maar ik vond het wel vervelend. Dus om te zorgen dat ze de werkelijke oppastijden goed bij houdt krijgt ze deze pen.

Het idee heb ik van een engelse weblog. Het is heel simpel:
Je haakt 4 vasten in een magische ring. Daarna op elke vaste twee vasten. En op deze 8 vasten haak je met vasten rond en rond tot je haakwerkje hoog genoeg is. Wel goed passen telkens of de pen er wel in past. Aan het eind een rondje minderen (twee vasten samen haken), afhechten en klaar.

Ik heb de bloemetjes als volgt gemaakt:

Het roze bloempje begint met 5 vasten in een magische ring, sluit af met een halve vaste.
In elke vaste haak je *1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 half stokje, 1 halve vaste*

Het groene bloempje:
-5 vasten in een magische ring, sluit af met een halve vaste.
-In elke vaste een vaste haken (dus 10 vasten in totaal).
-*in de eerste vaste: 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, in de volgende steek: 1 stokje, 1 half stokje, 1 halve vaste* Van *-* nog 4 keer herhalen.





In de afgelopen tijd heb ik een paashaasje gemaakt.
Het patroon komt uit het boekje 'gelukspoppetjes haken' van Annemarie Arts. Maar ik heb het haasje nog een broekje aangetrokken.



4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee die pen. Die ga ik onthouden. Lijkt me wel een leuk afscheidscadeau voor als onze jongste dochter de basisschool verlaat. nu maar hopen dat ik dan nog weet waar ik het idee heb gezein.Groet en en fijn weekend Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super die pen en dat haasje. Zijn leuke weggevertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee die pen! Is een hartstikke origineel kadootje! Je haasje is schattig, dat broekje doet het um hoor:-))!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen