woensdag 17 juli 2013

Theezakje

Mijn collega is vandaag jarig. We zijn niet alleen werkcollega's, maar ook blogcollega's. Zij heeft mij zelfs meegenomen op reis Blogland in. Haar mooie kaarten kun je bekijken op Macreacards.
Ze neemt naar het werk haar eigen thee mee, dus ik vond dat die zakjes  in stijl meegenomen moeten gaan worden

Ik zag op Pinterest al eens twee heel leuke gehaakte zakjes en dat kwam nu goed van pas. Er was geen patroon bij, dus ben ik zelf gaan zoeken naar een zeshoek. Ik heb gebruik gemaakt van de Afrikaanse bloem van Karin aan de haak. Elke zeshoek bestaat uit de eerste drie toeren van dit patroon.
Ik heb ook nog halve zeshoeken gemaakt. Achteraf was dat helemaal niet nodig, maar ik had ze al klaar, dus gebruikte ik ze ook maar.
Er is een Engelstalig patroon van een halve Afrikaanse bloem, maar ik had een ander half zeshoekje nodig.



Ik maakte mijn halve zeshoek als volgt:

* 4 lossen, sluiten tot een ring met halve vaste
* 3 lossen (=1e stokje), 1 losse, 2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes, 1 losse, 1 stokje
* Keerlosse met de volgende kleur, keer het werk
* In elke lossenlus: 2 stokjes, 1 losse, 2 stokjes (3 keer)
* Keerlosse met de volgende kleur, keer het werk
* In elke lossenlus: 7 stokjes (3 keer), eindig met een halve vaste in 1e stokje van de vorige toer. Hecht af.









4 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een leuk cadeautje is dat geworden! Daar is je collega zeker erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi persoonlijk cadeau. Die afrikaanse bloem is een leukerd. Wat kan pinterest toch inspirerend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een heel leuk gebaar en een mooi tasje voor de theezakjes. Ze zal nu met veel plezier haar thee meenemen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem er nu mijn telefoon in mee en straks mogen de theezakjes er weer in. Hij is super! groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen