woensdag 5 maart 2014

Koe in de wei


Het zal nu nog te vroeg zijn dat de koeien al echt naar buiten mogen, maar het zonnetje van vandaag doet je wel denken aan lente en dieren in de wei.
Op een Duitse website vond ik de beschrijving van een koeienkop waar je pannenlappen van kunt maken. Het is een prachtige afbeelding van een koe. Die wilde ik maken. Ik besloot om het patroon als applicatie te gaan gebruiken op een grasgroene gastendoek.




Ik was de gehaakte rand begonnen met wit en ben daarna verder gegaan met blauw. Dat krijg je als plannen wijzigen na verloop van (heel veel) tijd.
De rand bestaat uit golfjes: om en om 4 stokjes en dan een vaste (telkens twee vasten overslaan).
In het oorspronkelijke patroon wordt gehaakt met haaknaald 4. Ik gebruikte haaknaald 2.5, zodat de applicatie niet te groot zou worden.




Om niet de tel kwijt te raken heb ik het telpatroon ingekleurd. Mijn zoontje hielp mij daarbij door de koe nog wat haren en poten en een mooie rand te geven. Het is een waar kunstwerk geworden!





4 opmerkingen:

  1. Die is geweldig! Leuk dat je er een applicatie van hebt gemaakt. Dank je wel voor de link, die komt vast nog eens van pas met een vriend als koeienfan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is leuk! Ik heb het patroon opgeslagen, wie weet haak ik er nog eens pannelappen van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee zeg om zo’n gehaakte koe op een gastendoekje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooo...die is echt leuk zeg! Mooi gedaan zo als applicatie en bedankt voor het delen van het patroon!! Grtzz...Maddy

    BeantwoordenVerwijderen