woensdag 4 maart 2015

Handwerkbeurs



Het is al weer een aantal weken geleden dat we naar de handwerkbeurs in Zwolle zijn geweest. Het was weer een heel gezellige en inspirerende dag. We hebben zoveel moois gezien! En natuurlijk ook het één en ander gekocht om zelf aan de slag te gaan.


Ik kocht verschillende lappen stof en maakte daar onder andere deze boxzak van. Naar een patroon uit een Knippie bijlage uit 2011.



De zak sluit met een stoffen knoop, gemaakt met een doe het zelf pakketje van de Action.


Ik kocht een haakpakketje om een sleutelhanger portemonneetje te maken.


En het mooiste dat ik heb ik gezien is prachtige stof uit Afrika, bij de stichting Tambani. Fair Trade stof in heel mooie kleuren. Er werden kant en klare tassen verkocht, maar ik heb zelf een tas genaaid, naar het voorbeeld dat wij daar zagen. Zo kon ik er zelf een lang hengsel aan maken, in plaats van de korten van het voorbeeld.


Met binnenin vakjes waarvan één met een rits.


Van de restjes maakte ik een zakdoekenhoesje.


En als extra versiering deze bloem. Het patroon is van De Kettingkast.


Mijn blog is ook te volgen op www.facebook.com/weblogJolanda


3 opmerkingen:

  1. Ow, die tas! ♡♥♡
    Prachtige stoffen heb je gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ... prachtige creaties met schitterende stofjes. Knap!!!

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stoffen heb je gescoord en daarvan ook hele mooie dingen meegemaakt.
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen