zondag 21 februari 2016

Stylish....sjaal

Op zoek naar een mooi patroon voor een poncho, kwam ik het patroon van de Stylish Poncho op Ravelry tegen. Ik maakte geen poncho met dit patroon, maar ik gebruikte het voor een sjaal. Dat ging heel goed!
Het garen heb ik gekocht bij het Kruidvat. Ik had bijna drie bolletjes nodig (per bol: 50 gram / 128 meter). Heerlijk zacht en in mooie kleuren. Ik haakte met haaknaald 5,5.



Het patroon van deze sjaal:

*Zet een ketting van lossen op in de gewenste lengte (is de breedte van de sjaal). Dit moet een meervoud hebben van 7 lossen + 2 lossen.
* Haak op elke losse een stokje.
Of zet in één keer de stokjes op, dus zonder de lossenketting.

toer 1: 1 losse (=1e vaste) *2 lossen, sla 2 steken over, /1 stokje, 2 lossen , 1 stokje/ in volgende steek, 2 lossen, sla 2 steken over, 1 vaste in volgende steek*. Herhaal *-* tot het einde van de toer.
Toer 2: 3 lossen (=1e stokje) *in de lossenboog tussen twee stokjes van de vorige toer: / 2 samengehaakte stokjes, 2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, 2 samengehaakte stokjes/, 1 losse*. Herhaal *-* tot het einde van de toer, 1 stokje.
Toer 3: 3 lossen (=1e stokje) *1 losse, stokje in de volgende lossenboog*, herhaal *-*tot het einde van de toer, 1 losse, 1 stokje.
Toer 4: 3 lossen (=1e stokje), *stokje op de losse, stokje op het stokje*, herhaal *-* tot het einde van de toer.

Herhaal toer 1 tot en met 4 tot de gewenste lengte van de sjaal.   
Hecht af en werk de draadjes weg.



3 opmerkingen: