donderdag 1 maart 2012

Speelkleden




Dit speelkleed heb ik gemaakt van fleece. Ik heb een aantal felgekleurde dekentjes gekocht, o.a. bij Trekpleister en Zeeman en daarvan heb ik de vierkanten geknipt. De achterkant en de rand is van katoen en de deken is gevuld met fiberfill. 
Op de achterkant heb ik een vak genaaid, met driehoeken van fleece. De deken kan opgevouwen worden en het vak kan je er dan als een kussenhoes omheen trekken. Zo heb je een kussen en het kleed is een compact pakket geworden, handig om hem mee te nemen.




Het patroon voor deze babygym / speelkleed staat in Knippie Baby.
De speeltjes die eraan hangen komen van tweedehands babyspeelgoed. En de 'rugzaksluitingen' heb ik van een oude fietstas gehaald.










Dit ronde speelkleed is ook een opbergzak. In de rand zit een koord en als je dat aantrekt zit al het speelgoed keurig in een zak. 
De bovenkant is van fleece, de onderkant van katoen (Ikea).



1 opmerking:

  1. Hallo,
    ik ben heel geïnteresseerd in hoe je de speelbogen hebt gemaakt die boven het speelkleed staan. Ik kan het nergens terugvinden.
    Ik zoek eigenlijk een materiaal waarmee ik een boog kan vervangen. Goede raad?
    Dank je
    mvg,

    BeantwoordenVerwijderen