woensdag 3 april 2013

Tekentasje


 Mijn oudste zoon is dol op knutselen (van wie zou hij dat nou hebben...) en ik ben dol op naaien, dus weer een leuke combi gevonden met dit tekentasje. Ik zag zo'n tekentasje (potlodenrol werd het genoemd) op Pinterest, maar op de pagina waar het aan gelinkt was kon ik het niet vinden. Dus naar aanleiding van die ene foto aan de slag gegaan.

We hebben vrij dikke potloden, dus ik heb de vakjes wat breder gemaakt. Later kunnen daar eventueel twee potloden/ stiften tegelijk in.
In het onderste vak kan tekenpapier of een kleurboekje.
Het tasje sluit met klittenband. De stof van de buitenkant heb ik in tweeën geknipt en tegengesteld aan elkaar genaaid, zodat er niet een kant op de kop zit als je het tasje draagt.
De tas is gevoerd met fiberfill en voor extra stevigheid zitten er stukken in van een oude plastic placemat. Zo kan de tas ook op schoot gebruikt worden, bijvoorbeeld in de auto.




4 opmerkingen:

  1. Heel praktisch, maar ook erg gezellig en leuk door het gekozen stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch creatief. Gaaf! groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk! Ik zou ook graag zoiets maken voor mijn klein zusje, maar aangezien ik nog nooit een naaimachine in mijn handen heb gehad, zou een patroontje wel handig zijn... Zou ik alstublieft het jouwe eens mogen bekijken?

    BeantwoordenVerwijderen