zondag 6 juli 2014

Mandjes

Deze 2 mandjes heb ik gemaakt voor op de babykamer.
Het patroon staat op de weblog van Echtstudio.

Ik gebruikte er 3 bollen garen voor van MyBoshi, gehaakt met haaknaald nr 5,5.
Mijn mandjes zijn iets kleiner geworden dan volgens de beschrijving, want ik ben vanaf toer 6 al recht naar boven gaan haken, anders werden ze vrij log.

Gisteren stond ik voor de kledingkast van mijn zoontjes mij af te vragen hoe ik daar de kleren van 2 kinderen in moest gaan krijgen, op dat moment was hij al vol met kleding van maar 1 kind. En toen bedacht ik: hangmandjes voor de sokken, dat scheelt alweer een la.
Op Pinterest inspiratie op gedaan en dit zijn ze geworden.
De stoffen heb ik vorig jaar in Canada gekocht.
De lussen zitten helemaal vastgenaaid, dus sluiten niet met een knoop ofzo. In ons geval kan dat, omdat de stang in de kast waar ze aan komen te hangen makkelijk los kan.


1 opmerking:

  1. Super, Jolanda! Deze mandjes zijn een leuk cadeau voor een pasgeboren baby. Vorig jaar kocht ik in de zomer een bol Zpagetti, daar heb ik ook een mandje mee gehaakt. Dat kan ik wel, maar met stof lukt het mij helaas niet. Naaien is niet aan mij besteed, helaas. Terwijl ik het zo mooi vind, wat je met stof kunt doen. Kijk nou naar jouw creaties, super!

    BeantwoordenVerwijderen