donderdag 11 mei 2017

Heerlijk jurkje


Ik nam vandaag de tijd om weer eens iets voor mijn dochter te naaien.
Ik kreeg eerder deze week een vrolijk gekleurd stofje met papegaaien en die vroeg er om om meteen gebruikt te gaan worden.
Het werd een overslagjurkje met korte mouwen. Ik gebruikte mijn favoriete patroon Schnabelinas Trotzkopf. Het patroon is voor een trui, maar daar is eenvoudig een jurk van te maken. Ik maakte het bovenste deel wat langer, een boord erbij en dan nog een rokdeel. 

Ik had een pakje ringetjes liggen die ik in dit jurkje voor het eerst probeerde.

Tot slot ging ik het jurkje nog even netjes strijken.....helaas smolt het mooie biesje. Dat was balen, een flink gat en dat op de voorkant. Ik heb er een nieuw stukje tussen gezet. Opgelost, maar wel jammer van het mooie jurkje. Ach, als je het niet weet, zie je het niet....Toch?

2 opmerkingen:

  1. Ach, wat een schattig jurkje! Lekker vrolijk met al die papegaaien :-)
    Zonde dat het misging met strijken, maar nu weet e het wel voor de volgende keer. Gelukkig heb e het nu weten op te lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat een mooi jutkje! Wow! Zo knap dat je zo mooi kunt naaien! Je dochter boft maar met zo'n mama. Het stofje vind ik echt te gek!

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen