dinsdag 24 september 2013

Gehaakt kant


In het blad 'Inhaken op de herfst' staan leuke gehaakte kantjes. Ik ben bezig met een herfststukje en ik dacht dat zo'n gehaakt lint daar wel mooi bij zou staan. Dus ik gebruikte een patroon uit het blad. Maar het werd mij veel te breed, dus bedacht ik zelf een kantje.
En ik heb het niet gebruikt bij het herfstbakje, maar ik heb hem gebruikt om een versierde tak op te hangen.
De bloemenslinger om de tak vind je hier.

Het kant-lint haak je als volgt:

* Haak 4 lossen
Toer 1: haak in de 4e losse vanaf de haaknaald: 2 stokjes - 2 lossen - 2 stokjes
Toer 2: keer het werk, haak 3 lossen. Haak in de 2-lossen boog van de vorige toer: 2 stokjes - 2 lossen - 2 stokjes. Sla 2 stokjes over en haak in de 3-lossenboog 1 stokje.
Toer 3:  keer het werk, haak 3 lossen. Haak in de 2-lossen boog van de vorige toer: 2 stokjes - 2 lossen - 2 stokjes. Sla 2 stokjes over, haak in de 3-lossen boog van de vorige toer 1 stokje.
Herhaal toer 3 tot de gewenste lengte.

3 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n tak in huis om te decoreren! Ik had voordat we de kamer gingen strippen ook zo'n tak vanaf de herfst tot het voorjaar voor de tuindeuren hangen. Maar nu zijn alle muren gestuct en zijn we voorzichtig met gaatjes etc...
    Wat een leuk kantje heb je ontworpen! Ik ga het meteen even pinnen. Bedankt voor je patroontjes!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het patroon.
    Ik was er al een tijdje naar opzoek.
    Ik ben er gauw aan begonnen.
    Groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen